12 kwietnia 2019

FCA Heritage na Techno Classica 2019 w Essen

Od 10 do 14 kwietnia 2019 w Niemczech odbywa się, najczęściej uczęszczany w Europie, Salon poświęcony zabytkowym pojazdom - Techno Classica 2019. Gwiazdą wydarzenia będzie FCA Heritage ze swoimi cennymi pojazdami zabytkowymi marek Alfa Romeo, Fiat i Abarth.

W połowie kwietnia, na Targach w Essen (Niemcy), odbędzie się 31. edycja Techno Classica - najchętniej odwiedzanego salonu dedykowanego zabytkowym samochodom, na co wskazują rekordowe liczby zarejestrowanych w ubiegłym roku osób: ponad 188.000 odwiedzających, ponad 2.700 pojazdów wystawionych do sprzedaży, ponad 1.250 wystawców pochodzących z 30 krajów i ponad 200 klubów i stowarzyszeń.
W prestiżowym wydarzeniu - które składa się z 21 pawilonów i 4 zewnętrznych przestrzeni, całość licząca ponad 120.000 m2 przestrzeni ekspozycyjnej - nie mogło oczywiście zabraknąć FCA Heritage, działu Grupy zajmującemu się ochronie i promocji dziedzictwa włoskich marek FCA.
Cała uwaga na stoisku FCA Heritage w Essen będzie skupiona na wyścigowej duszy Alfy Romeo, a w szczególności na jej powrocie do Formuły 1. Absolutną gwiazdą będzie sławna G. P. Tipo 159 „Alfetta", którą Juan Manuel Fangio wygrał Mistrzostwa Świata F1 w 1951 r. i tak samo urocza Brabham-Alfa Romeo BT45 z 1977 r., kierowana w F1 przez dwóch kierowców Carlosa Reutemanna (ARG) oraz Carlosa Pace (BRA).
Te dwa samochody wyścigowe - które zazwyczaj można obejrzeć w Muzeum Historii Alfy Romeo w Arese - La Macchina del Tempo (Wehikuł czasu) świadczą o tym, że Alfa Romeo ma wpisane współzawodnictwo od zawsze w DNA. Dla przykładu, rok po jej stworzeniu w dniu 24 czerwca 1910 r. marka oficjalnie zadebiutowała w świecie wyścigów, wygrywając pierwsze zawody w Modenie. Od tamtej pory jej sportowa legenda wzbogaciła się o zwycięstwa i podia w wielu międzynarodowych mistrzostwach, włącznie z Formułą 1. Od 2018 r. Alfa Romeo wróciła do najważniejszych mistrzostw świata i od tego roku oficjalna nazwa zespołu brzmi "Alfa Romeo Racing" ze znaczącym wpisem "since 1910". Po światowym debiucie na odbywającym się niedawno salonie w Genewie, po raz pierwszy w Niemczech, na stoisku FCA Heritage, będzie można podziwiać specjalną serię o limitowanej edycji Giulii Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing", która świętuje właśnie swój udział i coraz większe zaangażowanie Alfy Romeo w mistrzostwa Formuły 1 wraz z zespołem Sauber. U jej boku pojawi się inny pojazd Alfy Romeo o silnej osobowości sportowej - Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio NRING, unikatowa edycja limitowana, która składa hołd rekordowemu okrążeniu dokonanemu w 2017 r. na torze wyścigowym w Nürburgring: 7 minut, 51 sekund i 7 dziesiątych na długości niewiele ponad 20 km, na trasie Nordschleife (pętla północna).
Podczas niemieckich targów swój debiut będzie miała nowa „Skrzynia tuningowa Abarth Classiche 595", inspirowana oryginalną skrzynią z lat 60. i zawierająca niezbędne elementy do nadania mocy silnikom klasycznych Fiatów 500 lub służąca jako części zastępcze do zużytych części klasycznych Abarth 595. W świetle reflektorów pojawi się również Fiat 500 specjalnie przystosowany przez FCA Heritage do przetestowania pakietu tuningowego podobnego do tego z Targa Florio Classica 2018. U jego boku stanie rekordowy Fiat Nuova 500 stworzony przez Abarth'a (1958) -  egzemplarz o bezcennym walorze historycznym, który był przedmiotem starannych prac konserwatorskich. Mówimy rzeczywiście o pierwszym w historii Fiacie 500, opracowanym przez zespół Carla Abarth'a, który debiutował na torze wyścigowym w Monzy, na odcinku umożliwiającym osiąganie wysokich prędkości, ustanawiając 6 rekordów światowych.
Szczególnie bogata jest w tym roku również przestrzeń wystawowa projektu "Reloaded by Creators", na którym FCA Heritage oferuje na sprzedaż ograniczoną ilość aut zabytkowych, które po oszacowaniu i poddaniu pracom konserwatorskim, zostają odrestaurowane, uzyskują certyfikaty i zostają ponownie wprowadzone na rynek, powracając do swojego dawnego splendoru, dzięki pracy wykonanej bezpośrednio przez producenta. Podczas Techno Classica publiczność będzie mogła podziwiać i zakupić trzy ikony marki: Pininfarina  Spidereuropa, Alfa Romeo 8C Competizione oraz Alfa Romeo 8C Spider.
Na koniec należy przypomnieć, że kilka dni temu zainaugurowano centrum Heritage HUB, sugestywną przestrzeń powstałą w przemysłowym i kreatywnym sercu zakładu Mirafiori w Turynie, który dział FCA Heritage wybrał jako miejsce pracy, obsługi klienta i sprzedaży, ale także jako interesującą wizytówkę swoich perełek oraz ścieżkę edukacyjną dla przyszłych pokoleń. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie centrum prasowego FCA Heritage.

Grand Prix Tipo 159 „Alfetta" (1951)
Alfa Romeo jest synonimem wyścigów i prestiżu technologicznego na całym świecie. Od 1950 r. do 1988 r., brała udział w wyścigach Formuły 1, jako konstruktor i jako producent silników. Już podczas swojego debiutu w 1950 r. Alfa Romeo 158 ze swoim kierowcą Nino Fariną wygrała pierwsze mistrzostwa świata w kategorii kierowców. Sukces został potwierdzony w następnym roku, kiedy jednoosobowa 159 ponownie zdobyła światowy  tytuł, dzięki swojemu mistrzowi Juanowi Manuelowi Fangio. To właśnie ten pojazd wystawiono w Techno Classica który, w odróżnieniu od 158, wyróżnia się potężnym 8-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litrów, który osiągał moc 425 KM, z mostem napędowym tylnym "De Dion" i najbardziej wydajnym układem aerodynamicznym. Jednoosobowy pojazd osiągał maksymalną prędkość 305 km/h.

Brabham BT45-Alfa Romeo (1977)
Fascynująca historia tego bolidu rozpoczęła się w 1976 r., po zdobyciu przez 33 TT 12 światowego tytułu Mistrza Marek w 1975 r., kiedy to Autodelta - dział Alfy Romeo odpowiedzialny za wyścigi - zdecydowała się na wejście do F1 zaopatrując zespół Brabham w 12-cylindrowy silnik bokser o mocy 500 KM, tego samego co „33". W 1976 r. została zaprezentowana tak zwana „Brabham-Alfa" w barwach "Martini Racing", ale podstawowy kolor, odpowiednio do silników włoskiego koncernu został zmieniony z białego na czerwony. Przedsięwzięcie to zostało przeprowadzone przez inżyniera Carla Chiti, dyrektora Autodelty oraz Bernie Ecclestone'a, ówczesnego właściciela zespołu Brabham. Utalentowany Gordon Murray zaprojektował samochód, skonstruowany wokół obciążenia "płaskiego" dwunastocylindrowego silnika Alfy Romeo, z charakterystycznymi dwoma bocznymi peryskopami. W 1976 r. oficjalnymi kierowcami Brabham „BT45" byli Argentyńczyk Carlos Reutemann oraz wschodząca gwiazda, Brazylijczyk Carlos Pace. Pierwszy sezon wyścigów należało rozumieć jako „przygotowawczy": zdobyte trzy czwarte miejsca, dwa przez Pacego, jeden przez Reutemanna, to najbardziej znaczące wyniki. Następnie słynny Niki Lauda na BT-46 wygrał Grand Prix Włoch i Szwajcarii, a w 1978 r. po stworzeniu BT-48 zakończyła się współpraca angielsko-włoska. W tym czasie na Grand Prix Włoch zadebiutowała Alfa 179 G.P., jednoosobowy pojazd skonstruowany w całości przez Alfę Romeo, dzięki której trwała przygoda włoskiej marki w F1. Wystawiona jest zazwyczaj w Museum Alfy Romeo w Arese, natomiast egzemplarz prezentowany na Techno Classica 2019 jest pojazdem próbnym wykorzystywanym w sezonie 1977 r. W tamtych latach regulamin pozwalał zespołom na posiadanie dwóch pojazdów, w celu dostarczenia pojazdów rezerwowych, do wykorzystania w wyścigach, w razie wypadków podczas sesji treningowych, ale też w celu przetestowania innych rozwiązań technicznych.

Fiat Nuova 500 (1974) stworzony ze "Skrzynią tuningową Abarth Classiche 595"
Na Techno Classica oficjalnie debiutuje "Skrzynia tuningowa Abarth Classiche 595" - dokładna replika zestawu, który tworzył historią Abarth'a, i który ustanowił go pionierską marką tworzącą pojazdy przeznaczone do masowej produkcji. W Essen publiczność będzie mogła podziwiać Fiata 500 z 1974 r., który został przetestowany pokonując 360 km na Targa Florio Classica w 2018 r. Obecnie FCA Heritage udostępnia wszystkim „Skrzynię tuningową Abarth Classiche 595" i promuje ten nowy zestaw tuningowy, który zawiera: tuleje i tłoki o średnicy 73,5 mm, serię sprężyn zaworowych, wałek rozrządu, uszczelkę głowicy, miskę olejową, gaźnik Weber 28, kompletny wydech oraz wsporniki mocujące. Wszystkie te elementy umieszczone są w specjalnej drewnianej skrzyni, z grafiką inspirowaną oryginałem i z plombą Abarth Classiche, która gwarantuje, że produkt został zaprojektowany i stworzony zgodnie ze sportową tradycją marki z logo Skorpiona. Więcej informacji o produkcie - w sprzedaży za 2.000 euro (+ VAT) -  znajduje się w zakładce Store na stronie internetowej www.fcaheritage.com.

Rekordowy Fiat 500 stworzony przez Abarth (1958)
W 1957 r. Carlo Abarth postanowił podnieść prestiż Fiata 500 - pojazdu użytkowego, nienadającego się z pewnością na pojazd wyścigowy. Jego dwucylindrowy „silniczek", był rzeczywiście za mały i niewystarczająco silny, by aspirować do osiągnięcia wielkich wyników sportowych. Abarth postanowił pokazać jakość samochodu przekształcając je w auto osiągające rekordy. Fiat 500 z silnikiem osiągającym moc 26 KM jest w stanie rozpędzić się do maksymalnej prędkości 118 km, brał udział w wyścigach w Monzy przez kolejnych 168 godzin, ustanawiając 6 światowych rekordów. Osiągnięcie tych ważnych rezultatów przyczyniło się do sukcesu Nowej 500, czyniąc z niej jeden z najsłynniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek zostały wyprodukowane.
Wystawiony pojazd - który był wykorzystany w Monzy - jest pierwszym egzemplarzem Fiata 500 stworzonym przez Abarth'a i odtworzony w swojej oryginalnej formie, po starannych pracach konserwatorskich. To pojazd o bezcennej wartości historycznej, który jest prawdziwym kamieniem milowym w historii marki Abarth i tego pojazdu.

Pininfarina Spidereuropa (1982)
124 Sport Spider jest jednym z najbardziej długowiecznych pojazdów stworzonych przez Fiata w ubiegłym wieku. Zaprojektowany przez atelier Pininfariny w 1966 r. model był rozpoznawany zarówno w Europie, jak i Ameryce, a długotrwały sukces utrzymywał się do 1985 roku.
Trwało to dwadzieścia lat, podczas których kompaktowy spider, o falistym kształcie przejmował wszystkie udoskonalenia mechaniczne stosowane w różnych modelach Fiata, pozostając od 1975 r. w produkcji wyłącznie dla Stanów Zjednoczonych. Pasmo nieustających sukcesów oraz prośby klientów w Europie skłoniły Pininfarinę w 1982 r. do zaproponowania na starym kontynencie pojazdu, odpowiednio unowocześnionego i nazwanego „Spidereuropa" w odróżnieniu od wersji opracowanej na rynek amerykański. Pininfarina Spidereuropa był napędzany czterocylindrowym silnikiem, o pojemności dwóch litrów, osiągający moc 105 KM i wyposażony w wtryskowy i elektroniczny zapłon. Dzięki niedużej masie - niewiele ponad 1000 kg - lekki, dwuosobowy spider z łatwością przekraczał maksymalną prędkość 180 km/h.
Prezentowany podczas Techno Classica samochód został poddany starannym pracom konserwatorskim, które objęły karoserię, mechanikę i wnętrza. Po certyfikacji dokonanej przez zespół ekspertów z FCA Heritage, samochód został wystawiony na sprzedaż w ramach projektu „Reloaded by Creators".

Alfa Romeo 8C Competizione (2007)
Wyprodukowany w limitowanej serii 500 egzemplarzy, Alfa Romeo 8C Competizione został zaprojektowany przez Centrum Stylu Alfa Romeo i wyróżnia się wymodelowaną i delikatnie zaokrągloną karoserią, która stanowi perfekcyjny "strój" dla jego doskonałości motoryzacyjnych i mechanicznych. To idealne połączenie elegancji i sportowego stylu. Jest więc unikatowym pojazdem, który z jednej strony nawiązuje do wspaniałej przeszłości włoskiej marki, jak potwierdza to sama nazwa, z drugiej strony odpowiada aktualnym wartościom technologicznym i emocjonalnym, które od zawsze towarzyszą włoskiej marce. W pełnym poszanowaniu dziedzictwa Alfa Romeo, Alfa 8C Competizione wyposażona jest w 8-cylindrowy silnik, typu V o 90° i pojemności 4691 cm3, który w połączeniu z automatyczną 6 stopniową skrzynią biegów, zapewnia nadzwyczajną wydajność - maksymalna moc 450 KM przy 7000 obrotach/min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 470 Nm przy 4750 obrotach/min. - nie rezygnując z płynności jazdy i funkcjonalności w każdej sytuacji, od toru wyścigowego po jazdę w miejskim ruchu drogowym. Tradycyjnie Alfa Romeo, 8C Spider oferuje układ Transaxle, który zapewnia lepszą równowagę przy rozkładzie mas - silnik znajduje się w pozycji tylnej, natomiast skrzynia biegów umieszczona jest przy tylnej osi z mechanizmem różnicowym i siłownikiem hydraulicznym. Samochód, który nie opuścił nigdy fabryki i ma tylko kilka kilometrów przebiegu, został odpowiednio poddany renowacji i certyfikowany przez techników FCA Heritage i zaproponowany na sprzedaż w ramach projektu „Reloaded by Creators".

Alfa Romeo 8C Spider (2010)
Promowana w 2008 r. i pochodząca od Alfa Romeo  8C Competizione z 2006 r., fascynująca 8C Spider została wyprodukowana w limitowanej wersji 500 egzemplarzy. Stworzony przez Centrum Stylu Alfy Romeo super samochód w wersji kabriolet stanowi potwierdzenie doskonałości marki w tym sektorze. Potwierdzają to niektóre modele spider uznane za najpiękniejsze w historii światowej motoryzacji, takie jak Giulietta Spider z lat 50. lub mityczny "Duetto", który stał się sławny dzięki filmowi „Absolwent" z 1967 r. z młodym Dustinem Hoffmanem. Alfa 8C Spider wyróżnia się na zewnątrz opływowym kształtem, który wyraża piękno prawdziwego „poruszającego się dzieła sztuki". Cechą charakterystyczną tego pojazdu jest chowany dach, wyposażony w elektrohydrauliczny system automatycznej obsługi. A dokładniej, zadaszenie charakteryzuje materiał stworzony z dwóch nakładających się na siebie płócien: to zewnętrzne składa się z materiału wielowarstwowego o wysokich walorach odpornościowych na warunki atmosferyczne, natomiast to wewnętrzne posiada wysokie cechy dźwiękochłonne. Samochód, który nie opuścił nigdy fabryki i ma tylko kilka kilometrów przebiegu, został odpowiednio poddany renowacji i certyfikowany przez techników FCA Heritage i zaproponowany na sprzedaż w ramach projektu „Reloaded by Creators".

najnowsze filmy

wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj...

Od
Do
Szukaj

Zdjęcia


Pobierz

Zdjęcia powiązane


Załączniki